Accessibility Tools

Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Quiz Hλεκτρονικών Επικοινωνιών

  1. Πώς κατοχυρώνεται το δικαίωμα του πολίτη στο απόρρητο της επικοινωνίας του;

    • Tο απόρρητο της επικοινωνίας είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα.
    • Nομοθετική πράξη κατοχυρώνει το απόρρητο της επικοινωνίας.
    • Kατοχυρώνεται από Κανονισμούς της ΑΔΑΕ.
  2. Στην περίπτωση που κάποιος δέχεται τηλεφωνικές κλήσεις με υβριστικό περιεχόμενο από άγνωστο (η καλούσα γραμμή έχει απόκρυψη), ποια είναι η πρώτη ενέργεια που μπορεί να κάνει;

    • Να απευθυνθεί στον πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικής επικοινωνίας.
    • Να απευθυνθεί στον τακτικό ανακριτή ή εισαγγελέα.
    • Να απευθυνθεί στην ΑΔΑΕ για να ενεργοποιήσει τη διαδικασία άρσης της απόκρυψης της καλούσας γραμμής.
  3. Ποιοι μπορεί να είναι οι κίνδυνοι για το απόρρητο της επικοινωνίας μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από την εγκατάσταση ενός κακόβουλου προγράμματος στον Η/Υ σας;

    • Παρακολούθηση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.
    • Διαγραφή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
    • Αποστολή μηνυμάτων χωρίς τη γνώση του χρήστη (spamming).
    • Όλα τα παραπάνω.
  4. Τι μπορείτε να κάνετε αν έχει γίνει υποκλοπή των κωδικών πρόσβασής σας σε υπηρεσίες του διαδικτύου;

    • Εφόσον έχετε πρόσβαση στον λογαριασμό σας, θα πρέπει να αλλάξετε άμεσα τους κωδικούς πρόσβασης και να ενημερώσετε τον πάροχο της υπηρεσίας για το περιστατικό.
    • Να διατηρήσετε τους κωδικούς μέχρι τον εντοπισμό του κακόβουλου.
    • Να αλλάξετε τους κωδικούς με έναν απλό κωδικό.
  5. Σε περίπτωση που δέχεστε τηλεφωνικές κλήσεις που οδηγούν σε υψηλές χρεώσεις από τον πάροχο που μπορείτε να το καταγγείλετε; (Μπορεί να σημειώσετε πάνω από μία σωστές απαντήσεις).

    • Στον πάροχο
    • Στην ΑΔΑΕ
    • Στην ΕΕΤΤ
  6. Δέχεστε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS από ένα γνωστό σας ηλεκτρονικό κατάστημα που σας ενημερώνει ότι μια αγαπημένη σας εταιρία σας προσφέρει ειδική έκπτωση στα προϊόντα που σας ενδιαφέρουν. Τι θα πρέπει να κάνετε;

    • Να πατήσετε στον σύνδεσμο που περιέχει το μήνυμα για να επωφεληθείτε της προσφοράς.
    • Να πληκτρολογήσετε τη διεύθυνση του επίσημου ιστότοπου (URL) της εταιρίας για να ελέγξετε αν ισχύει η προσφορά.
  7. Με ποιους τρόπους μπορεί να γίνει υποκλοπή των συνομιλιών σας στη σταθερή τηλεφωνία;

    • Μέσω του δικτύου των εταιρειών σταθερής τηλεφωνίας που εμπλέκονται στην παροχή της υπηρεσίας.
    • Μέσω της συσκευής του σταθερού τηλεφώνου.
    • Μέσω της εσωτερικής καλωδίωσης από τον κατανεμητή εσωτερικών δικτύων (εσκαλίτ) μέχρι την τηλεφωνική συσκευή.
    • Μέσω του διαύλου επικοινωνίας μεταξύ του σταθμού βάσης και του ακουστικού της ασύρματης συσκευής σας.
    • Με οποιονδήποτε από τους παραπάνω τρόπους.
  8. Στην περίπτωση που έχετε υπόνοιες ότι η τηλεφωνική ή η διαδικτυακή σας επικοινωνία παρακολουθείται τι μπορείτε να κάνετε;

    • Να υποβάλετε καταγγελία στην ΑΔΑΕ.
    • Να επικοινωνήσετε με τον πάροχο της υπηρεσίας.
    • Όλα τα παραπάνω.
  9. Ποιον από τους παρακάτω κωδικούς πρόσβασης θα επιλέγατε;

    • Password 1
    • P@ssword1
    • ToP@sswordEin@iTo1
  10. Ποιες καταγγελίες αναφορικά με τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες εξετάζει η ΑΔΑΕ;

    • Καταγγελίες που αφορούν στο απόρρητο των επικοινωνιών των συνδρομητών παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών οι οποίοι δραστηριοποιούνται εντός της εθνικής έννομης τάξης.
    • Καταγγελίες για το απόρρητο των επικοινωνιών των συνδρομητών παρόχων υπηρεσιών διαδικτύου του εξωτερικού.
    • Καταγγελίες για ζητήματα που σχετίζονται με την ονοματοδοσία (domain names).
  11. Τι μπορείτε να κάνετε σε περίπτωση παραβίασης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που διατηρείτε σε πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών εγκαταστημένο στο εξωτερικό;

    • Να απευθυνθείτε στην ΑΔΑΕ και να υποβάλετε καταγγελία.
    • Να επικοινωνήσετε με τους διαχειριστές των θυρίδων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
    • Να απευθυνθείτε στις αρμόδιες δικαστικές αρχές.
    • Όλα τα παραπάνω.
  12. Ποια είναι κάποια από τα μέτρα αυτοπροστασίας που μπορείτε να λάβετε σχετικά με την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (e-mail);

    • Να εγκαταστήσετε πρόγραμμα προστασίας ιών (antivirus–antispyware) που ελέγχει τα συνημμένα αρχεία σε πραγματικό χρόνο (real time scan).
    • Να μην στέλνετε προσωπικά σας στοιχεία μέσω e-mail με εμπιστευτικές πληροφορίες (αρ. λογαριασμού τράπεζας, πιστωτική κάρτα, κωδικούς πρόσβασης κ.λπ.
    • Να μην χρησιμοποιείτε τη βασική σας ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) για ηλεκτρονικές αγορές, chat rooms, εγγραφή σε sites κ.λπ. αλλά να χρησιμοποιείτείτε κάποια διεύθυνση που μπορείτε να καταργήσετε εύκολα, χωρίς κάποιο κόστος.
    • Όλα τα παραπάνω
  13. Στην περίπτωση που δεχθείτε ένα προσβλητικό ή απειλητικό μήνυμα από κάποιο χρήστη του διαδικτύου τον οποίο γνωρίζετε, ποια θα ήταν μια ενδεδειγμένη πρώτη αντίδραση;

    • Αγνοείτε το μήνυμα, μπλοκάρετε τον λογαριασμό του και ειδοποιείτε τους υπεύθυνους της υπηρεσίας που χρησιμοποιείτε κάνοντας σχετική καταγγελία.
    • Ανταποδίδετε στέλνοντας μηνύματα με παρόμοιο περιεχόμενο.
    • Επικοινωνείτε προσωπικά με τον ίδιο ή στέλνετε ένα μήνυμα με άλλο μέσο για να ρωτήσετε μήπως ο λογαριασμός του έχει υποστεί επίθεση από κακόβουλους χρήστες.
  14. Ποιο είναι το φύλο σας;

    • Άντρας
    • Γυναίκα
  15. Ποια είναι η ηλικία σας;

    • έως-25
    • 26-35
    • 36-45
    • πάνω από 45
  16. Από πού ενημερώνεστε για την ασφάλεια και το απόρρητο των ηλεκτρονικών επικοινωνιών;

    • Ανεξάρτητες Αρχές
    • ΜΜΕ (Τηλεόραση, Εφημερίδες, Περιοδικά)
    • Φίλους
    • Άλλη πηγή
    • Δεν έχω ενημερωθεί
  17. Γνωρίζετε τον ρόλο της ΑΔΑΕ;

    • Ναι
    • Όχι
    • Κάτι έχω ακούσει
  18. Γνωρίζετε πώς να πλοηγείστε με ασφάλεια στο διαδίκτυο;

    • Ναι
    • Όχι
    • Έχω λίγες γνώσεις
  19. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου σας βοήθησε να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας για το απόρρητο και την ασφάλεια των επικοινωνιών;

    • Ναι
    • Όχι